28 Şubat 2009 Cumartesi

cüzdanınızı düşürdünüz beyfendi


Dikkat ettim de cüzdanım her geçen gün biraz daha kabarıyor. Kabarıyo derken konu parayla alakalı değil tabii ki. Cüzdanda yer almaya başlayan kartvizitler, kimlikler ve banka kartları. En son olarak ehliyeti sıkıştırdım bi yerlere ve götümde koca bi sivilce gibi görünen bu kabarıklık doruk noktasına ulaşmış oldu. Bi markete gidersiniz, UyumKart’ınız var mı, Migros Card’ınız var mı? Bu kartınız var mı, cartınız var mı curtunuz var mı? En sonunda gidip alırsınız o kartların her birinden. Biraz da büyüyünce 18 yaş altında yapamadığınız her şeyi yapmak geliyo içinizden. Ülen eskiden küçüksün sen veremeyiz dediniz şimdi alın beyfendi alın beyfendi diyosunuz, almaz mıyım onu, alırım. Bi de ‘beyfendi’ diyolar, çok acaip geliyo. Eskiden kimlik için bile cüzdan taşımazdık. Lisede Kemal Kara’nın Tarih kitabının arasına koyardık hep. Haftanın üç günü kimlik olmazdı bu yüzden. Paramızı cebimizde kırış kırış ederdik, bozuk paralar şıngır şıngır ederdi kumaş pantolonumuzda. Ah be özledim o günleri diyceğimi zannediyosunuz ama yok özlemedim pek. Cüzdan var huzur var, nerde cüzdanlı biri var, orda büyük insan var. En azından ben öyle hissediyorum.

Hiç yorum yok: